Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Interview

Av Kicki - 17 augusti 2010 10:07

Jag pratar så mycket engelska hela dagarna så snart kan jag väl ingen svenska. Häromdagen var jag förbi missionärerna och plockade körsbär så skulle jag säga till Dean "att där finns det mer att plocka" det blev "over där"ungefär så pratar jag hela dagarna numer.


Igår blev jag intervjuad av Missions Presidenten, vilken underbar man och hans fru var så lovely. Jag var lite nervös inför intervjun och missionärerna hade jätteroligt åt detta. Sa att han skulle fråga vilket som var min favorit skrift i bibeln och sånt..

- What? You don't know? Get out of my face!!!

Ja så höll dom på :) men så gick det verkligen inte till. Han var så lugn och sansad Presidenten man bara kunde känna den helige anden med honom, det var så häftigt. Missionärerna känner man också har anden med sig men detta var på ett helt annat sätt. När missionärerna har varit här så känner man att det blir tomt efteråt, typ så är det bästa sättet jag kan förklara det på.


Jag hade förväntat mig att han skulle skjuta upp dopet och säga - Christine you're not ready yet! men han frågade vilket datum. Jag sa 28:de. Då svarade han - it's a good date. Okay then! Fast jag har känt mig helt redo nu i några dagar och både missionärerna och Lendita har sagt att jag är redo, men jag behövde känna det själv också. Fast sen spelar det ingen roll vad jag eller någon annan anser utan detta var upp till Presidenten med hjälp från Gud och säga om jag var redo eller inte.


Idag skulle vi ha åkt till Templet, men det blev inte så. Pengar, jobb, livet kom i mellan först. Vi kommer att åka vet bara inte ritkigt när än. Får jag bestämma så vill jag åka i Oktober för i September ska jag till Sthlm på något som heter Carpe Diem. Dans och grejer med andra LDS:are (Letter Day Saints, som vi heter på engelska) Det ser jag verkligen fram emot.


I lördags var ju Merja här och vi hade verkligen skit kul. Vi har en gåva jag och hon. Vi kan prata med varandra samtidigt fast om två helt olika saker och sen ändå höra vad den andra säger. Det ni!

Vi gjorde ansiktsmask, mölade godis och skvallrade. Ja som en tjejkväll ska vara.


Emma har varit hos Patric sen i fredags och kommer hem idag, fast nu ringde hon och frågade om hon fick åka till farmor. Så vi får väl se.


Nu måste jag ta tag i mitt hem och städa lite det ser ut som crap här.

Ha en underbar tisdag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 22 september 2010 09:00

Allt känns bättre nu och det gjorde verkligen sitt med bön och skrifterna i söndags. Nu är jag ledsen för en sak. En av missionärerna kommer att flytta om ca en vecka, vi vet inte vem än men för mig spelar det ingen roll det är lika ledsamt vem det ä...

Av Kicki - 19 september 2010 10:41

Jaha så var de det här med att uppdatera också haha. Helgen har varit lugn, det blev inget Carpe Diem, pengarna som styr. Kunde löst det men tappade bara helt sugen. Så det blev ingen LDS guy för mig, men jag tror jag överlever haha Jag vet in...

Av Kicki - 14 september 2010 16:42


 

Av Kicki - 14 september 2010 09:26


Jag vet inte vad som hänt men jag har blivit så enormt dålig på att blogga så jag får väl inte kalla mig bloggerska längre... inte för att jag brukar titulera mig som det men ändå :)   Har inte ens loggat in på bloglovin och nu vill jag inte ens ...

Presentation


Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards