Alla inlägg under juli 2010

Av Kicki - 31 juli 2010 10:32

Idag gick jag upp 6:30. Tänk om jag kunde gå upp vid den tiden varje dag, eller nä kanske inte 6:30 men 7:30. Jag gillar inte att sova bort hela dagen men det blir ju så när man aldrig somnar i tid på natten.


Mikael kom och hämtade upp mig 6:45 och så åkte vi ut till Sjuntorp, sen hem igen för att börja tvätta, gå en timmas promenad med hundarna och äta frukost.

Jag bara väntar på att tvätten ska torka så är jag klar. Gött när det går fort ibland. Jag knödde ihop allt till 2 maskiner för jag orkade inte tvätta hela dagen haha Annars så brukar jag stortera färger, handdukar m.m


Ska hämta Lendita & Albin runt 16-tiden, så jag hinner nog ta en powernap innan haha Jag pratade med Ellis förut och sa till henne att innan kl är 12 så har jag somnat. Ja lägger jag mig i soffan nu så :) *snark*


Ja jag ska nog ställa klockan och blunda en stund..nä nu ringer folk så det blir väl inget med det... :)


Adios Amigos!

Av Kicki - 31 juli 2010 00:30

Jag ska egentligen sova nu men jag tog ju min sömnis alldeles för sent så nu sitter jag här och gör absolut ingen nytta alls.


Jag har märkt att människor kommenterade mer på min andra blogg, vad beror det på? Det jag bloggar om eller?

Okej, för isåfall så vet jag ju att det inte passar så då är det bara att bläddra vidare.


Annars så har dagen varit bra. Patric, Hanna och hennes dotter Saga var här och hämta Emma förut, tror dom skulle sova hos Hanna i natt. Tror Emma tycker det är roligare där än hos Pappa P faktiskt. I can see why..


Jessica och hennes mamma Sandra kom en snabbsväng förut och hälsade på vovvarna. Dom fick skjuts så dom kunde inte stanna så länge.

Men Jessica var ivrig att sätta igång att vara hundvakt. Tänk va gött, så som jag letat och ingen vill/kan passa dom. Sen så ska man ju lita på människor också, jag lämnar ju inte dom till vem som helst. Så viktigt är det inte för mig att bli av med dom. Detta är ju mest för att jag jobbar, men även om jag vill hitta på något så vet jag att Jessica finns där och kan backa upp mig med hundarna.

Jag ska sätta mig och skriva en lista med vad hon ska göra och vad hon absolut inte ska göra med dom, för när man ska förklara allt för någon så glömmer man bara hälften och sen är jag jätte rädd för att det ska hända något med dom så då sitter jag bara och oroar mig.


Skickade mail till Brownell och Shear förut, och satt här så fint och väntade på svar. Klockan gick och jag tänkte, men nu måste dom väl ändå ha jobbat klart. Sen fick jag reda på att dom har endast måndagar till sånt. Då mailar dom med familjen, ringer samtal, tvättar, handlar, planerar veckan osv.

Dom killarna har ju karaktär. En annan hade ju fått data-abstinens efter en halv dag redan. Jag tycker att dom är så enormt starka som står emot all skit som finns överallt, att dom inte låter sig påverkas av något utan dom bara kör sitt race stenhårt. Det är 2 år på mission som gäller och då är det bara mission, inget annat.


Merja var så rolig förut när jag berättade för henne om mail och måndagar.

Då säger hon: men hur ska DU klara det????

- Men Merja, JAG ska inte på mission...

Jag har berättat massor som man inte får göra för henne så hon börjar väl bli lite orolig för hur det ska gå för mig tror jag :) men hon håller ändå tummarna för mig och stöttar mig och påminner mig om att jag har ett uselt språk. Att sluta och svära är jobbigare än allt annat ihop, tror jag. Det låter verkligen illa med alla svordommar som kommer upp 10ggr i en mening.

Men så länge jag har vänner som stöttar mig och Gud vid min sida som jag kan få styrka hos så ska jag klara av det mesta.


Nääää nu måste jag faktiskt försöka att sova för kl 6:45 kommer Mikael (Lenditas man) och hämtar upp mig så ska jag köra honom till jobbet så jag kan ha deras bil för jag ska hämtar upp Lendita och Albin på stationen sen.


Sov gott alla som inte redan sover!

Av Kicki - 30 juli 2010 13:18


Nu går jag runt och ylar HALLELUJAH så det ekar på hela Stavre! Undra om grannarna hör mig haha Who cares? Man får väl bjuda på sig själv då :)

Visste är den fin, fast det är på svenska. Gillar Molly Sandén tycker hon är enormt duktig på att sjunga. Nu kör vi en gång till... det finns en sång som säger allt, som värmer när det blåser kallt ♪♫

Av Kicki - 30 juli 2010 10:26

Vilken natt. Vaknade av att Sune sprang runt och skrek och vägarade att sluta, jag trodde ju han ville ut på balkongen, men eftersom det spöregnade så ville jag inte öppna dörren. När jag till slut går upp och kollar så har någon stängt dörren till toaletten. Han är ju för redig min kille <3


Idag ska jag handla åt mormor och senare ska jag möta Jessica (Andreas dotter) hon ska träffa hundarna och så hon vet vart vi bor för hon jobbar lite extra som hundvakt så det är ju perfekt när jag behöver ha hundvakt. Jag har ju alltid problem med att skaffa hundvakt så detta kom ju som skänkt från ovan.


Emma ska väl åka till Patric idag, vi får väl se när han vaknar till liv bara. Som ni vet så är han ju den segaste människan i ett par skor och har numer fått namnet Greve Dracula (för att han sover hela dagarna)


Imorgon ska jag se om jag kan få låna någons bil för Lendita behövde ha någon som hämtade upp henne och Albin (hennes son) + packning vid resecentrum, men vi får väl se det är väl dåligt med bilar att låna nu. Annars så får jag väl åka in och hjälpa dom med allt så tar vi bussen.


Nu ska jag springa bort till mormor.


Adios Amigos!

Av Kicki - 29 juli 2010 21:10

Idag har jag bara läst bok och kollat på film. Fick hem en bok häromdagen som jag bara längtat efter. Sju saker som stjäl din glädje - Joyce Meyer. En kristen kvinna från USA som jag tror tillhör Livets Ord. Hon har egen tv-show och även radioprogram, har jag för mig. Jag fick låna en dvd från en vän med Meyer när hon var i Sverige för några år sedan och fastnade direkt för henne. Hon säger att bara för att man går med en kors runt halsen eller bara för att man kan bibeln utantill så gör det inte dig till varken mer eller bättre kristen.

Så halva dagen har jag spenderat med att läsa den boken.


Sen så kom Måns och då blev det film. Först kollade vi på det senaste avsnittet av True Blood, följer ni den inte så börja genast med det. Sen blev det The Hurt Locker.

Filmen utspelar sig under Irakkriget där en bombgruppsenhet tvingas att spela en farlig katt- och råttalek i Bagdad, där alla är potentiella fiender och varje föremål kan vara en dödlig bomb.

Ingen film som jag brukar gilla, men den var helt okej.


Nästa gång ska vi nog kolla på The Celestine Prophecy Movie

Måns trodde att det skulle vara en film som jag skulle gilla. Vi får väl se.


Jag har funderat åter igen på kyrkan och kommit fram till att jag ska sluta och fundera. Det hjälper inget vidare faktiskt. Jag ska bara låta det hända som ska hända. Jag analyserar sönder allt jämt. Måste ha koll på minsta lilla detalj och måste veta allt om allting innan jag ger mig in i något. But not anymore!

Är det meningen att jag ska tillhöra Jesu Kristi Kyrka så kommer det att bli så. Jag tror att människor hade mått lite bättre om dom slutade försöka styra allt själva och låtit Gud få visa vägen istället.


Längtar faktiskt tills på söndag när det är dags för att gå till kyrkan igen. Haha visst är det konstigt? Jag?? Vem hade kunnat tänka sig att jag skulle börja gå regelbundet till kyrkan då?


Nu ska jag äta kvällsmat. Jag har ätit en gång idag, kanske bra att äta något mer... sen blir det fortsättning i boken.


Annars har dagen varit bra.

Adios Amigos!

Av Kicki - 29 juli 2010 16:59

It ain’t no use to sit and wonder why
It don’t matter, anyhow
An’ it ain’t no use to sit and wonder why
If you don’t know by now
When your rooster crows at the break of dawn
Look out your window and I’ll be gone
You’re the reason I’m trav’lin’ on
Don’t think twice, it’s all right


It ain’t no use in turnin’ on your light
That light I never knowed
An’ it ain’t no use in turnin’ on your light
I’m on the dark side of the road
Still I wish there was somethin’ you would do or say
To try and make me change my mind and stay
We never did too much talkin’ anyway
So don’t think twice, it’s all right


It ain’t no use in callin’ out my name
Like you never did before
It ain’t no use in callin’ out my name
I can’t hear you anymore
I’m a-thinkin’ and a-wond’rin’ all the way down the road
I once loved a woman, a child I’m told
I give her my heart but she wanted my soul
But don’t think twice, it’s all right


I’m walkin’ down that long, lonesome road
Where I’m bound, I can’t tell
But goodbye’s too good a word
So I’ll just say fare thee well
I ain’t sayin’ you treated me unkind
You could have done better but I don’t mind
You just kinda wasted my precious time
But don’t think twice, it’s all right



Bra text. Den är faktiskt skriven utav Bob Dylan men jag tycker ju att PBF gör den väldigt bra. So here you go...


Av Kicki - 28 juli 2010 16:36

Det är så underbart att jobba onsdagar istället för torsdagar, nu har jag ju helt plötsligt långledigt. Det har varit bra på jobbet och allt har bara flytit på. Har varit ute och gått med båda två och det hör inte till vanligheten kan jag tala om. Dom är gamla och orkar nästan aldrig gå någonstans, speciellt den ena.


Annars så är det väl bra. I miss the boys, har inte pratat med dom så vet inte om dom åkte idag eller vad som händer, men vi får väl se om dom hör av sig annars får jag väl skicka ett mail till dom.


Det var ett äldre par här förut och kollade på husbilen, men tror inte att det blir något köp. Dom visste priset, men frågade igen för att kolla om jag säljer den billigare. Visst ge mig ett bra bud så säljer jag den, men det bästa han kom på var att "det är mycket rost" och det kan jag meddela att det är det ej. Mannen var intresserad men inte hans fru. Ja den blir väl såld förr eller senare.


Vet inte vad jag ska hitta på idag. Hade ju varit gött om man hade bilen hemma så man kunde åkt och hälsat på någon. Jag har bestämt mig och jag ska inte bjuda ut han på verkstan. Jag vill inte ha någon överhuvudtaget. Jag ska vänta tills Mr. Right dyker upp, jag tror eller jag vill tro att det finns en för alla i världen. Detta ger mig även en chans att få hitta på mig själv på vägen, och det är nog precis vad jag behöver göra.


För att jag var så deppig igår så blev jag ju enormt sugen på en cigg eller tio, men jag höll mig. Jag tänker göra mitt yttersta för att aldrig börja röka igen. Jag säger skrew min hälsa, eller vad kyrkan säger det är inte det som är viktigt för mig, det viktigaste för mig är att jag är en bra förebild för Emma. Fast sen ger ju det andra en extra push så man ska klara det.


Jag har funderat mycket på kyrkan det sista som ni kanske har förstått. Googlat och frågat runt. Vet inte om jag blir så mycket klokare, jag är ju redan vis som få :) Nä men jag tror alltid att jag följer mitt hjärta, men det slutar alltid med att jag följer en känsla för att det istället är nytt och spännande fast det kanske inte alltid slutar så bra. Fast då undrar jag ju, kan det bli dåligt med kyrkan? Vad kan gå fel egentligen?


Av Kicki - 27 juli 2010 22:52

These guys made me take a whole new step in my life, and that's huge and I will forever be grateful for that.


Först har vi då storfavoriten Äldste Brownell

och sen den blyga men ack så snälla  Äldste Shear


Jag hoppas att både Umeå och Västerås kommer att ta väl hand om er.  

But this time I will pray to get you back.

Presentation


Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards