Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Tuffa beslut

Av Kicki - 12 augusti 2010 21:51

Idag fick jag nog. Efter att jag i över 1 års tid försökt att förklara för en vän att hennes sambo inte är snäll mot henne, barnen eller djuren och hon bara vägrat och lyssna så fick jag nog. Jag trodde eftersom det varit så struligt mellan dom länge och det varit lite problem speciellt den sista tiden att hon skulle lämna honom.


Men när jag läser hennes blogg och får se älskling hit och älskling dit så för det första fick jag ju reda på att hon ljuger för mig (inte en nyhet direkt) för hon sa att hon inte visste något och det lät inte på henne som att dom skulle bli tillsammans igen. Men vet ni vad, egentligen är jag inte så chockad. Det är inte första gången hon ljugit för mig och det är troligen inte sista heller och det värsta är att hon inte tror att jag fattar något. 


Och hade det bara handlat om två vuxna personer så hade jag skitit i att säga något då hade dom fått lösa det själva, men när djur och barn får ta emot stryk och enormt mycket skit i ord så kan jag inte bara sitta och låtsas som ingenting längre. Så jag gav henne ett ultimatum. Lämna honom eller få en socanmälan! Hårt, ja kanske, men jag kan inte bara låtsas som ingenting. Jag vet hur det är att ha en kass uppväxt och jag tänker på barnen. Dom kommer ju att börja och fundera på varför människor kom och gick och aldrig sa eller gjorde något, och det tänker inte jag ha på mitt samvete.


Så i detta beslutet står jag fast! Jag tänker hellre vara en bra människa än en bra vän. Och hade du varit en bra vän så hade du lyssnat! Men nä istället gapar vi oss hesa. Men som jag sa, tänk dig för väldigt noga för vad du vräker ur dig nu för en dag så kommer du att stå själv. En efter en drar människor sig bort från dig för dom orkar inte med att dras ner i skiten. En del frågar mig, hur stod du ut så länge? För att hon var min vän, märk ordet var. Även om hon lämnar honom så vet jag inte om jag vill ha något mer med henne att göra det här känns bara som droppen. Jag menar vad ska jag med en vän till som ljuger för mig? 


Tack och lov att jag tog detta beslutet nu för snart är det dop och där vill jag bara ha dom närmaste och bästa vännerna!


Vad hade ni gjort i en sån situation?


Annars så har dagen varit sååå bra.

Var på stan en sväng med Emma & Joel som var här. Merja skulle ut och gå en mil... så vi shoppade lite sen gick vi och åt på MAX.

Sen var ju ute på en långprommis med vovvarna och det var så gött.

Nu ska jag lägga mig och läsa Mormons bok...vad annars??


P.S Och du!! eftersom jag vet att du läser så tänk dig för både, tre och fyra ggr innan du kommenterar..starta inget du inte kan fullfölja.

 
 
Ingen bild

Merja

13 augusti 2010 08:28

Starkt gjort Kicki. Och du har helt rätt. När barn är inblandade ska man INTE bara sitta o titta på utan istället göra det alla ansvarstagande vuxna borde göra... AGERA. En vuxen kan bestämma över sitt eget liv men det kan inte ett barn göra.

 
Camilla

Camilla

14 augusti 2010 10:12

ibland så måste man ta sånna besluta..
man kan inte stå och se på år efter år.
när barn och djur lider framför allt.
som sagt en vuxen får stå för vad dom väljer här i livet men ska barnen och djuren behöva lida för ett dumt beslut.
Hoppas personen inser att den är värd så mycket mer.

http://www.roxii.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 22 september 2010 09:00

Allt känns bättre nu och det gjorde verkligen sitt med bön och skrifterna i söndags. Nu är jag ledsen för en sak. En av missionärerna kommer att flytta om ca en vecka, vi vet inte vem än men för mig spelar det ingen roll det är lika ledsamt vem det ä...

Av Kicki - 19 september 2010 10:41

Jaha så var de det här med att uppdatera också haha. Helgen har varit lugn, det blev inget Carpe Diem, pengarna som styr. Kunde löst det men tappade bara helt sugen. Så det blev ingen LDS guy för mig, men jag tror jag överlever haha Jag vet in...

Av Kicki - 14 september 2010 16:42


 

Av Kicki - 14 september 2010 09:26


Jag vet inte vad som hänt men jag har blivit så enormt dålig på att blogga så jag får väl inte kalla mig bloggerska längre... inte för att jag brukar titulera mig som det men ändå :)   Har inte ens loggat in på bloglovin och nu vill jag inte ens ...

Presentation


Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards