Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Thank God It's Friday!!

Av Kicki - 6 augusti 2010 14:22

Det verkar som det finns människor som tror att detta, dopet, bara är en "kul grej" för mig och att det "går över" NIX!!

Jag har fått höra att jag ska tänka till och allt människor undrar vad det är med mig. Nu ska jag skriva detta på så bra sätt jag bara kan... har ni inte läst min blogg och sett allt jag skrivit om mormoner och dopet så är ni ju inte vanligt retarded. Okej, så säger man nog inte... men om ni bara visste vad jag googlar, pratar med missionärer, andra i kyrkan och även andra "utomstående". Ni vet inget vad som händer när jag inte uppdaterar bloggen eller inte uppdaterar er på telen, så var inte så snabba med att döma.


Idag har jag bara jobbat en halv dag och just nu sitter jag hemma hos Merja och väntar på att kl ska bli 15 så ska jag ringa verkstan och kolla bilen. Var inne förut och stressade honom mitt lunchen haha stackars kille.. Ena stunden säger jag att det är lugnt och att han kan ta sin tid på sig sen springer jag ner verkstan haha snacka om att han blir lite torn apart :)


Imorgon kommer missionärerna igen. Jag har tusen frågor nu känns det som. Jag vill vara så bra förberedd som man bara kan vara. Igår var missionärerna hemma hos mig och berättade att missions presidenten kommer att vara den som intervjuvar mig innan dopet. Ahhhh shit!! var min första tanke..tror även jag sa det haha


Ringde precis verkstan och han lovade till 100% att jag skulle få den på måndag. Nu måste jag dra mig hemåt och hämta Emma hos morsan.

Ha en underbar fredag!!

 
 
Ingen bild

Emelie

6 augusti 2010 18:33

Strunta i vad folk säger, i detta landet får man inte vara sig själv helt enkelt. Man måste vara som alla andra, annars är man "konstig". Speciellt är man "konstig" om man väljer att konvertera, eller är religiös överhuvudtaget. jag har själv varit dömande, exempelvis mot tjejer som konverterar till islam. Man tror att de gör det för att deras man är muslim, så är oftast inte fallet även om det ofta är det. De har studerat och vet ofta mer än deras män vet om religionen..för att de är intresserade! Men som sagt..man får inte vara som man vill i det här landet. Tur de få personerna finns som inte dömer en! Kram

 
Ingen bild

Merja

6 augusti 2010 21:52

Intervjun kommer nog gå jättebra ska du se :)

 
Mandy

Mandy

7 augusti 2010 15:16

Ja, jag hade en kanon dag :) Va bra att du läste det. Hoppas du får en underbar lördag du med :) :)

Kram banan

http://mizzmandy.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 22 september 2010 09:00

Allt känns bättre nu och det gjorde verkligen sitt med bön och skrifterna i söndags. Nu är jag ledsen för en sak. En av missionärerna kommer att flytta om ca en vecka, vi vet inte vem än men för mig spelar det ingen roll det är lika ledsamt vem det ä...

Av Kicki - 19 september 2010 10:41

Jaha så var de det här med att uppdatera också haha. Helgen har varit lugn, det blev inget Carpe Diem, pengarna som styr. Kunde löst det men tappade bara helt sugen. Så det blev ingen LDS guy för mig, men jag tror jag överlever haha Jag vet in...

Av Kicki - 14 september 2010 16:42


 

Av Kicki - 14 september 2010 09:26


Jag vet inte vad som hänt men jag har blivit så enormt dålig på att blogga så jag får väl inte kalla mig bloggerska längre... inte för att jag brukar titulera mig som det men ändå :)   Har inte ens loggat in på bloglovin och nu vill jag inte ens ...

Presentation


Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards